Raste podrška građana uvođenju eura

19. ožujka 2021.

Četvrto istraživanje javnog mnijenja o uvođenju eura, provedeno od 23. veljače 2021. do 1. ožujka 2021., pokazalo je da se udio građana koji podržavaju uvođenje eura povećao u odnosu na prethodni val istraživanja s 41% na 45%. Uvođenju eura izričito se protivi 19% građana, dok je njih 26% uvjetno protiv odnosno uvjetno za uvođenje eura, a 10% ispitanih ne zna ili nema odgovor. Također, sve više građana smatra da će učinci eura biti pozitivni. Građani kao prednosti eura vide lakše i jednostavnije plaćanje i poslovanje te činjenicu da je euro jedinstvena valuta u europodručju čime bismo bili izjednačeni s ostalim članicama monetarne unije. Glavnim rizikom smatraju pad standarda i kupovne moći, a više od trećine građana misli da će se uvođenjem eura znatno povećati cijene.

Istraživanje javnog mnijenja dio je transparentnog i demokratski otvorenog procesa uvođenja eura, dugoročno važnog za budućnost Hrvatske i svih njezinih građana. Cilj je ove ankete utvrditi podržavaju li hrvatski građani strateško opredjeljenje Vlade i HNB-a da euro postane službena valuta u Republici Hrvatskoj, te jesu li svjesni svih prednosti koje će uvođenje eura donijeti hrvatskim građanima i hrvatskom gospodarstvu. Saznanja dobivena istraživanjem bit će dragocjena za buduću provedbu primjerenih informativnih aktivnosti kako bi se kvalitetno odgovorilo na pitanja i brige građana, odnosno za pažljivu pripremu budućih koraka u procesu.

Do sada je anketa provedena četiri puta: u kolovozu 2018., u veljači 2019. godine, u ožujku 2020. i veljači 2021. Anketa se provodi na nacionalnom reprezentativnom uzorku od 1000 ispitanika, starosti od 18 do 79 godina, u telefonskom istraživanju (CATI). Istraživanje obrađuje četiri tematske cjelina: korištenje eura u RH od strane građana, informiranost o uvođenju eura u RH, stavove građana o uvođenju eura u RH i očekivanja od uvođenja eura. Za HNB istraživanje provodi agencija Ipsos.

Želite znati više?

Top tagovi (Vijesti)

Teme

Pretražite teme

Povratak na vrh

Link sadržaja je kopiran u međuspremnik.